Home / Patronaty  / Udany początek kampanii społecznej "Nie piję, bo kocham"

Udany początek kampanii społecznej "Nie piję, bo kocham"

Kilkanaście tysięcy osób, znane osobistości, wspaniała zabawa, wzajemna życzliwość i płomienne dyskusje, to i wiele więcej miało miejsce w minioną sobotę 23 września na Placu Piłsudskiego w Warszawie, gdzie odbył się happening edukacyjny „Świadek Wolności”, który oficjalnie zainaugurował ogólnopolską kampanię społeczną „Nie piję, bo kocham”.
Na Placu Piłsudskiego w Warszawie powstało miasto namiotów z różnorodną ofertą dla uczestników tego wyjątkowego wydarzenia. Jednym z nich był namiot debat, gdzie ludzie showbiznesu (między innymi: Ksawery Szlenkier, Dariusz Kowalski), działacze społeczni (m.in. Katarzyna i Paweł Maciejewscy) i politycy (m.in. minister Henryk Kowalczyk, poseł Robert Telus) rozmawiali na tematy związane z abstynencją, czy potencjałem rodziny jako główną przestrzenią kształtowania młodego, odpowiedzialnego człowieka.
Wielką atrakcją był namiot z interaktywną wystawą na temat sługi Bożego – księdza Franciszka Blachnickiego, gdzie zwiedzający mogli lepiej poznać zarówno osobę, jak i przesłanie założyciela Ruchu Światło-Życie oraz Krucjaty Wyzwolenia Człowieka. Na uczestników happeningu czekał też namiot zabaw dla dzieci, a także namiot adoracji Najświętszego Sakramentu.
Całość wydarzenia skupiała się jednak przede wszystkim na głównej scenie, gdzie oprócz występów znanych artystów, przedstawiano Świadków Wolności, czyli świętego Jana Pawła II, błogosławioną Karolinę Kózkównę, ks. Blachnickiego i Helenę Kmieć.
Finałowym punktem było widowisko artystyczne, w które zaangażowali się nie tylko artyści, ale również widownia.
Organizatorzy i ambasadorzy zapewniają, że to, co działo się w stolicy w minioną sobotę jest jedynie początkiem łączącym trzeźwość i doskonałą zabawę. Po Warszawie przyjdzie czas na inne miasta, gdzie lokalnie będzie rozbrzmiewał przekaz nawołujący do samodzielnego myślenia.
23 września Polscy pokazali, że temat ten jest ważny i chcą świadomie kreować rzeczywistość. Do tego samego zapraszają ambasadorzy kampanii promującej trzeźwość i abstynencję, czyli m.in. Aleksandra Socha, Paweł Zagumny, Krzysztof Hołowczyc, Radosław Pazura i Dorota Chotecka-Pazura, Jacek Weigl, Arkadio, Sławomir Szmal, Dariusz Kowalski, Monika i Marcin Gomułkowie, Agnieszka Musiał, Ksawery Szlenkier i Małgorzata Buczkowska-Szlenkier, Jacek Pulikowski, Brygida Grysiak, Natalia Niemen, Weronika Kostrzewa, Mariusz Siebert, Joanna Mazur i Michał Stawicki, Jan Budziaszek, czy Marcin Kwaśny.
– Zamiast końca świata, przyszedł czas na zmianę myślenia na temat trzeźwości w Polsce – mówi Andrzej Dubiel, rzecznik prasowy kampanii społecznej „Nie piję, bo kocham”. – Istotą przekazu jest pokazanie, że życie w trzeźwości to wolność, a nie jej brak – myślmy samodzielnie, a nie tak, jak chcą tego reklamy.
Kampania społeczna „Nie piję, bo kocham” realizowana ze środków Narodowego Programu Zdrowia 2016-2020.
Radio Warszawa sprawowało patronat medialny nad happeningiem edukacyjnym „Świadek Wolności”.

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close