Home / Wiadomości  / NFZ o "wstecznym" zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego

NFZ o "wstecznym" zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego

Od stycznia osoby, które skorzystały z porady lekarza i miały trudności z potwierdzeniem prawa do świadczeń, mają możliwość wstecznego zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego. Jest na to trzydzieści dni od momentu zrealizowania usługi medycznej.
Rzeczniczka Narodowego Funduszu Zdrowia Sylwia Wądrzyk-Bularz wyjaśniła, że jeżeli pacjent w systemie eWUŚ wyświetli się na czerwono, czyli nie zostanie wykazany jako osoba ubezpieczona, ale złoży oświadczenie, że posiada takie uprawnienia, to w takich sytuacjach fundusz odstąpi od ściągania należności za udzielone świadczenia opieki zdrowotnej.
Dzięki znowelizowanej ustawie osoba, która w momencie korzystania ze świadczeń zdrowotnych spełniała przesłanki do bycia osobą ubezpieczoną, na przykład mąż lub żona osoby ubezpieczonej, dziecko uczące się do dwudziestego szóstego roku życia, ale nie dopełniła formalności zgłoszenia, nie będzie musiała zwracać kosztów swojego leczenia poniesionych przez fundusz. Warunkiem jest dokonanie przez płatnika składek, w przypadku pracownika, przez pracodawcę, w przypadku osoby pracującej na umowę zlecenie, przez zleceniodawcę, a w przypadku emeryta, rencisty, ZUS lub KRUS „wstecznego” zgłoszenia do ubezpieczenia członka rodziny.
Dodatkowo, w terminie do dziewięćdziesięciu dni od wejścia ustawy w życie, nie będą wszczynane lub będą umarzane już wszczęte postępowania administracyjne ustalające obowiązek poniesienia kosztów leczenia pod warunkiem „wstecznego” zgłoszenia do ubezpieczenia.
IAR

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close