Restrukturyzacja Poczty Polskiej pod lupą kontrolerów NIK-u
Restrukturyzacja Poczty Polskiej nie sprzyja klientom – wskazuje Najwyższa Izba Kontroli. Nowy sposób funkcjonowania spółki został wymuszony przez wejście w życie ustawy otwierającej rynek dla innych operatorów.
W ciągu dwóch lat zmniejszyła się liczba urzędów pocztowych o jedenaście procent.
Przepisy dotyczące rozmieszczenia placówek powinny zostać zmienione, ponieważ nie uwzględniają gęstości zaludnienia – mówi rzecznik NIK Dominika Tarczyńska.
Kontrolerzy NIK zauważają, że Poczta Polska stara się o zachowanie jakości usług.
Nie wszystkie działania przynoszą jednak spodziewany skutek – dodaje Dominika Tarczyńska.
Przeprowadzona restrukturyzacja nie pomogła w realizacji celów ekonomicznych. Wskaźniki rentowności i dochodowości za rok 2014 były lepsze niż w roku poprzedzającym, ale niższe niż w 2011 roku – przed wprowadzeniem zmian.
fot. media.poczta-polska.pl