UOKiK broni praw użytkowników telefonów na kartę
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wobec czterech największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce: Orange Polska, P4, Polkomtel oraz T-Mobile Polska. Sprawa dotyczy ofert na kartę.
Postępowanie ma na celu wyjaśnienie problemu, związanego ze zwrotem niewykorzystanych środków. Jak informuje prezes UOKiK Marek Niechciał, do tej pory w sieciach stosowana była praktyka nie zwracania pieniędzy, gdy abonent nie doładował konta po upływie jego ważności.
Pieniądze z niewykorzystanych doładowań nie wracają z powrotem do portfela klienta. W efekcie taka praktyka może na przykład utrudniać konsumentom zmianę dostawcy usług telekomunikacyjnych. W innych krajach, takich jak: Niemcy, Austria, Węgry, Chorwacja czy Hiszpania, zwrot niewykorzystanych środków jest powszechną praktyką.
Prezes UOKiK zwraca uwagę, że w Polsce klient może obawiać się zmienić operatora.
Postępowanie może zakończyć się wydaniem decyzji zakazującej stosowania praktyki naruszającej prawa abonentów oraz nałożeniem kary pieniężnej w wysokości do dziesięciu procent obrotu operatora. W wydawanych decyzjach Prezes UOKiK może również określić sposób rekompensaty za poniesione szkody klientów.
Mikołaj Michalecki
fot. flickr.com/Vonguru/CC BY-SA 2.0