Home / Wiadomości  / UOKiK broni praw użytkowników telefonów na kartę

UOKiK broni praw użytkowników telefonów na kartę

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wobec czterech największych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce: Orange Polska, P4, Polkomtel oraz T-Mobile Polska. Sprawa dotyczy ofert na kartę.
Postępowanie ma na celu wyjaśnienie problemu, związanego ze zwrotem niewykorzystanych środków. Jak informuje prezes UOKiK Marek Niechciał, do tej pory w sieciach stosowana była praktyka nie zwracania pieniędzy, gdy abonent nie doładował konta po upływie jego ważności.

 
Pieniądze z niewykorzystanych doładowań nie wracają z powrotem do portfela klienta. W efekcie taka praktyka może na przykład utrudniać konsumentom zmianę dostawcy usług telekomunikacyjnych. W innych krajach, takich jak: Niemcy, Austria, Węgry, Chorwacja czy Hiszpania, zwrot niewykorzystanych środków jest powszechną praktyką.
Prezes UOKiK zwraca uwagę, że w Polsce klient może obawiać się zmienić operatora.

 
Postępowanie może zakończyć się wydaniem decyzji zakazującej stosowania praktyki naruszającej prawa abonentów oraz nałożeniem kary pieniężnej w wysokości do dziesięciu procent obrotu operatora. W wydawanych decyzjach Prezes UOKiK może również określić sposób rekompensaty za poniesione szkody klientów.
Mikołaj Michalecki
fot. flickr.com/Vonguru/CC BY-SA 2.0

Kontynuując przeglądanie strony zgadzasz się na instalację plików cookies na swoim urządzeniu więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close